FİLO YÖNETİM SİSTEMİN ÖZELİKLERİ

A-) Kontrol merkezleri'nden gönderilen yaızlı mesajlar araçlarda bulunan yazıcılardan çıktı olarak alınabilecek ve yazıcıda meydana gelebilecek arızalar Kontrol merkezleri'ne otomotik olarak bildirilecektir. Bu tür bir konfigürasyonun uygulaması olarak yolcu takip sistemi düşünülebilir. Yolcu takip sistemi'nde otobüsün uğramakta tereddüt ettiği ve ofiste yolcunun olup olmadığını telefonla öğrenen sürücülere merkez'den gönderilecek yazılı mesaj ile yolcu olup olmadığı bilgisi iletilecektir.

B-) Araçlarda bulunan LCD/Keypard terminaller aracılığı ile sürücüler kendilerine gelen mesajlara cevap verebilecek( tanımlı mesajlar ile), Kontrol merkezi'ne sesli görüşme talebini iletecek ve durum bildirim mesajlarını gönderebilecektir.

C-) Harita üzerinde işaretlenen iki nokta arasındaki (başlangıç e bitiş) uzaklık STANDAT tarafından ölçülecek ve operasyon merkez'ne gönderilecektir. Bu arada sürücünün LCD/Keypart terminalinden gireceği bir komut ile o ana kadar katedilen mesafe Operasyon merkezi'ne aktarılabilecektir.
D-) Araç hızlarının kontrol merkezleri'nden kontrol edilebilmesi amacı ile araçlardan uzaktan hız limiti proğramlanabilmektedir. Proğramlanan hız eşiğini aşan araçlar konum bilgisi ile birlikte hızlarını operasyon merkez'ne aktarırlar.
E-) Araçtan gönderilmekte olan mesajların peşine konum bilgisi de eklendiğinden araçların o sırada izlenmesi için ek mesaja ihtiyaç duyulmayacaktır. Bu uygulama da iletişim maliyetlerini düşürecektir.
F-) Sistem genel olarak veri depolama ve değerlendirme şeklinde iki temel özelliğe sahip olacaktır. Bu amaçla araçlardan aşağıda belirtilen durumlarada ve zamanlarda konum ve zaman bilgisi merkeze aktarılabilecektir.
*Araçların güzergahlarının tamamının katedilmediğinde.
*Güzergah dışına çıkıldığında.
*İstasyonlara zamanında gidilmediğinde
*Merkezden konum bilgisi istendiğinde
G-) Araçlar birden fazla merkezden eş zamanlı veya paylaşımlı olaak izlenebilecektir. Buna göre merkez (ler), ana merkez tarafından belirlenen paylaşım esaslarına bağlı olarak aşağıdaki işlevleri gerçekleştirebilecektir.
*Güzergah dışına çıkmış olan araçların izlenebilmesi,
*Dinamik olarak geçikmelere ve aksaklıklara bağlı oalrak araçların organizasyonun yapılamsı
*İsatasyonlara zamanında gitmeyen araçlar hakkında bilği sahibi olunarak, sistemin düzenlenmesi
*İstenildiği anda, istenilen aracın konum bilgisinin elde edilmesi
H-) Sistemin genel olarak bir operasyon merkezinden kontrol edilmediği durumlarda, gerekli yazılım ve donanım eklemeleri ile sistem çok merkezli bir yapıya döüstürlebilecektir. Uygun olduğu takdirde firma mevcut network yapısından faydalanabilecektir.
İ-) Araçlardaki sistem kofigürasyonunda bulunacak olan otomotik kimlik tanıma modülü ve öğrencilerde bulunacak olan kimlik tanıtma modulu aracılığı ile öğrencilerin servis binip inmeleri kayıt edileck ve öğrenci velilerin isteği üzerine bu bilgiler (telefon üzerinden GSM sistemi üzerinden kısa mesaj (SMS) veya internet aracılığı ile) aktarılabilecektir. Öğrenci takip sistemi
J-) Araçlarda bulunacak olan acil çağrı butonu ile araç sürücüleri zor durumda olduklarında, acil çağrı butonuna basarak, durumlarını ve konum bilgilerini kontrol merkezlerine ve/veya Emniyet kontrol merkezlerine bildirebilecektir.


Hiç yorum yok: